torsdag, april 08, 2010

Utomhus och grus

Kära Spöken

Utomhussäsongen och gruskorpen startar torsdagen v. 16 (Hökarängens BP)

Vi hamnade i division 4 med följande lag:

Montella
Spöket
Söders Änglar
Bohemian Guindalense FC
Ett gäng och Rykan
The Holy
Skanstull Tigers
Los Toreros
Tyresö Enade

Räkna med hårt spel och grymma motståndarlag!

Inför utomhussäsongen har vi tyvärr tappat både Johan och Olle (en riktig förlust som jag inte riktigt kan smälta) och därför tvingats förstärka laget med nytt blod. Följande trupp är i dagsläget säkrad:

Mål: Kristofer och Sebastian (som kommer varva målvaktsspel och mittfält beroende på närvaro och dagsform).

Back: Anders (åter i Spöket!), Jakob, Mathias, Nils och Johan "kroken" (Mathias polare)

Mittfält: Rasmus (kapten!), Marcus, Kalle T, Patrik, Jonas (åter i Spöket efter två års uppehåll) och Joni (Mathias polare)

Anfall: Calle (som verkar bli kvar i Stockholm!).

Sen avvaktar vi och hoppas i det längst att Kalle E och Niklas ansluter sig till laget, vi behöver verkligen deras utomhusspel och vilja!

Laget i skrivande stund:

Kristofer, Sebastian, Nils, Mathias, Jakob, Anders, Johan, Rasmus, Marcus, Patrik, Kalle T, Joni, Jonas och Calle.

Till Niklas och Kalle E: när ni nu läser detta, ser ni inte styrkan och härligheten framför er... Anslut och gör rätt för er!


Eftersom det inte blev något spel i dag torsdag har jag bokat Aspuddens IP (t-station Örnsberg) på onsdag nästa vecka kl 19:00. Jag kräver att laget samlas och bekantar sig med gruset inför seriestart veckan därefter. Antagligen blir det även träningsmatch mot korpenlaget Kontra. Därför: anmäl dig nedan, vi ses på onsdag kl 19:00.

/kapten.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Bra talat!

Jag kommer!!!

/Marcus

Mathias sa...

Jag kommer på onsdag.

Kalle T sa...

Jag kommer!

Anonym sa...

Jag kommer

//JOni

Jakob sa...

Jag kommer.

Patrik sa...

Jag kommer!

Jakob sa...

Jag måste dessvärre ställa in, ÅFF möter Helsingborg just kl 19:00 på onsdag...

Anonym sa...

Jag ska på en visning av en lägenhet då.. Jag kan ej / Bassse

Anonym sa...

Kroken kommer sjukt taggad.

Spöket Rasmus sa...

Nils kommer (vad är väl Åtvid när det finns Spöket och Totte vaktar mål!

Jakob sa...

Chansen verkar vara större att få se Spöket, än ÅFF, i Allsvenskan någon gång i framtiden efter denna säsong så jag måste passa på...

Anonym sa...

Som jag sa Till Rasmus kommer jag ha svårt att kunna vara med som ordinarie under grussäsongen men hoppas ni krossar!

Jag ställer gärna upp om jag kan när ni har ont om folk :)

/Kalle E